Eerste week - Patong Beach - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Welly & Tanja - WaarBenJij.nu Eerste week - Patong Beach - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Welly & Tanja - WaarBenJij.nu

Eerste week - Patong Beach

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Welly & Tanja

29 April 2014 | Thailand, Patong Beach

19 april 2014 begon onze trip. Van slapen de nacht ervoor (in ons heerlijke zachte bed) kwam het niet. De tas inpakken bleek toch lastiger dan gedacht. "Oh joh, die tas heb ik binnen een half uur klaar" hoor ik Wel nog zeggen. Wanneer de wekker eigenlijk zou gaan, was ik al klaar met douchen en lag Wel lekker in bad om nog even zijn spieren te laten ontspannen. Daarna met spoed richting Schiphol, waar een groep familie en vrienden ons al aan het opwachten waren. En toen kwam het moment van afscheid.... iets wat toch erg zwaar viel bij ons beiden. Eenmaal achter de douane keken we elkaar aan en zeiden we... het gaat nu echt beginnen! En het voelde goed en dat voelt het nog steeds, na iets meer dan een week op onze eerste bestemming Phuket, Patong Beach/Kata Beach in Thailand. We zijn heerlijk aan het genieten van de zon, zee, warmte, verse water melon shakes, mango's en het "niks moeten".
Overdag heerlijk naar het strand en 's avonds langs de boulevard richting de restaurants, winkelcentra, marktjes en Bangla road "de straat waar het gebeurd".... Ping Pong Shows (voor degene die dit niet kennen > google) worden je niet 1 x aangeboden, maar wel 100 x en lady boys zijn er in overvloed. Hilarisch.. net zoals de tientallen massage (spreek je hier uit als: massaaaa) salons die allemaal naast elkaar zitten en stuk voor stuk je naar binnen willen trekken voor een heerlijke "massaaaaa". Eentje is het gelukt om ons naar binnen te krijgen en we kregen waar voor ons geld. Voor slechts 250 bath (ongeveer 5 euro) kregen wij allebei een oil "massaaa" van een uur, uitgevoerd door twee vrouwen. Wat hier ook een standaard is, zijn de Muay Thai wedstrijden. Iedere avond is er wel een wedstrijd, waar ze in Patong enorm voor promoten. Hele busjes zijn omgebouwd tot een mini boks ring waarop meerdere mannen staan en een bandje wordt afgespeeld met een Engelse stem " Tonight, tonight..." (klinkt als: toeeeeenite, toeeeeenite). Een waar spektakel zou je denken, helaas valt het vies tegen volgens verschillende recensies. Dus hebben we maar besloten dat we er eentje in Chiang Mai of Bangkok gaan kijken.
26 april is Wel begonnen met duiken, wat mij mooi de ruimte gaf deze eerste update naar jullie te schrijven. Een duikcursus van 3 dagen en Wel is een PADI rijker. Super goed van hem! Op de laatste lesdag ben ik meegegaan met zijn laatste twee duiken, om het duiken samen te ervaren. Heel gaaf om samen te doen, al vonden wij beiden hetgeen wat we onder water zagen niet heel indrukwekkend. Dus op naar Great Barrier Reef als we in Australie zijn. Na de laatste duik hebben wij ons af laten zetten op de volgende bestemming in Phuket, Kata Beach. Hier hebben wij een nachtje geslapen boven een "massaaaa" salon, hilarische ervaring, waarover we jullie de volgende keer zullen updaten. Vandaag gaan we naar de Big Buddha hier in Kata en daarna gaan we door naar Nai Harn Beach voor twee nachten.
De zon en de zee roepen ons..... so we gotta go :).

Stay tuned!
Dikke kus en knuffel ons!

p.s. foto's vind je onder tabje foto's links in het menu.

• 29 April 2014 - 20:13

Fleur Kramer:

Lieve Tanja en Welly,
    Wat klinkt dit nu al top!! Goed te lezen dat jullie nu al zo genieten, en dan maar te beseffen dat dit pas het begin is! Heel veel plezier, liefs Fleur

• 29 April 2014 - 21:44

Keepertje H8:

Leuk verslag en foto's toppertjes! Have fun en we houden jullie verslagen in de gaten!

Groetjes!
    Dorian en Helen

• 30 April 2014 - 13:25

Kim:

Leuk om jullie hier te volgen lieverds! heerlijk jou eerste verslagje tan, hoor het je bijna vertellen !:-)
    Geniet! X

• 30 April 2014 - 14:04

Joyce Vd Putten:

Lieve tanja,

Wat een leuj reisverslag! Het klinkt super goed daar!!!geniet ervan en houd ons op de hoogte!!

Xxxx joyce

• 30 April 2014 - 14:27

Lies:

Toppers!!! You ROCK!!

XOXO

• 30 April 2014 - 21:39

Christa Van Straaten:

Hè Tanja,
    Super gaaf dat jullie dat doen. Wens jullie alle geluk en plezier toe
    Heb me aangemeld voor de updates.
    Geniet lekker van en met elkaar.

Liefs Christa.