Kata Beach, Nai Harn Beach, Phuket Town & PP - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Welly & Tanja - WaarBenJij.nu Kata Beach, Nai Harn Beach, Phuket Town & PP - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Welly & Tanja - WaarBenJij.nu

Kata Beach, Nai Harn Beach, Phuket Town & PP

Blijf op de hoogte en volg Welly & Tanja

04 Mei 2014 | Thailand, Patong Beach

Slapen boven een "massaaaaa" salon.. een ervaring op zich. Hier heeft u de sleutel van de voordeur voor als u vanavond terug komt en wij al slapen (in HEEL gebrekkig Engels, met veel gebaren, slaagden we erin ze te begrijpen). Kata Beach is een super leuk plekje voor een avond. Heerlijk drankjes gedronken onder het genot van live (VALS) gezang, zorgden voor een top avond. 'Thuis' zagen we de mensen van de "massaaaa" salon slapen op de massage bedden.. we kregen nu toch sterk het idee dat onze kamer normaal gesproken hun kamer was!
De volgende dag heerlijk uitgeslapen onze tas weer gepakt en op naar de Big Buddha met onze taxi chauffeur (lees: 35 graden met een backpack en daypack..pfoe). En toen.. Big Buddha is BIG kunnen wij jullie vertellen. Wat een indrukwekkend beeld.....
Bij de Big Buddha hebben we een belletje gekocht, waar we onze namen/story op konden zetten, een wens mochten doen en vervolgens ergens op mochten hangen (zie foto's). Speciaal om daar tussen te hangen... en nog specialer..... we zijn alle twee gezegend door een monnik, wat geluk moet brengen. Dus het kan niet meer stuk voor ons ;-).
Na de Big Buddha zijn we met de taxi door gegaan naar Wat Chalong, de grootste tempel van Phuket. Natuurlijk indrukwekkend, maar na al zoveel tempels te hebben gezien, waren we (na de foto te hebben geschoten) snel weer weg. De taxi chauffeur heel blij, nadat hij 1,5 uur op ons heeft moeten wachten bij de Big Buddha.
Op naar Nai Harn Beach. Oeps, dit was toch echt niet wat we hadden verwacht; huisje vol beestjes, viezigheid, mieren in onze rijst, honden die met je meelopen en je raar aankijken.. maar gelukkig ook een prachtige plek - Promthep Cape - opgezocht met de scooter (kosten voor 1 dag huren slechts 7 euro). Prachtig uitzicht als je helemaal naar beneden gaat en naar de zonsondergang kijkt. Na de zonsondergang zijn we op de scooter richting Chalong Bay gegaan, om te kijken of daar wat leven was (bij Nai Harn waren slechts 5 restaurantjes waarvan alles om 22 uur dicht ging). Na best wat km te hebben gereden kwamen we spontaan aan bij het food festival van Chalong. Super leuk om even rond te lopen en de geuren en kleuren te ervaren van het Thaise lokale eten. Daarna weer door richting friendship beach, waar we een resort zijn binnengeglipt om even van luxe te genieten (wat bij ons eigen gehucht niet lukte). En toen kwamen de vliegende kakkerlakken opeens ook daar, dus snel hup op de scooter richting het huisje en snel slapen zodat het nog sneller de volgende dag was en we door konden naar Phuket town. Nu ging het gebeuren.. de Big city, althans dat dachten we. Geloof het of niet.. het was uitgestorven. Dus na een rondje te hebben gelopen en heel ranzig te hebben gegeten, zijn we naar ons hotel (dit keer schoon) gegaan en heerlijk een filmpje gekeken. Eenmaal wakker, hebben we de tas weer gepakt en zijn we gaan ontbijten bij een heel leuk tentje, waar we de vorige dag een lokale man hebben ontmoet, die heel veel verhalen wist te vertellen over zijn reizen (waaronder naar NL). Vanaf daar snel met een taxi naar de pier, om de ferry richting Phi Phi te halen. Op dit moment zijn we op dit TE leuke eiland. We hadden in eerste instantie 1 nacht geboekt, zodat we hier 2 dagen konden zijn. Wel in het achterhoofd een ander minder luxe hotel bij te gaan boeken als het echt heel leuk zou zijn. En dat is het!!! We zijn hier nu 4 dagen en hebben nog 2 dagen bijgeboekt. Alle avonturen op Phi Phi vind je in ons volgende reisverslag..

Tot snel!
Dikke kus en knuffel ons!

P.s. Foto's proberen we nu te uploaden, echter is de Wifi niet top hier. Dus hopelijk lukt het, en anders even op een ander moment terugkomen voor de foto's. Enjoy!

• 07 Mei 2014 - 11:33

Priscilla En Peter:

Ey toppers

Wat tof om te zien dat het zo goed gaat allemaal.
    Als je veel eilanden van thailand wilt zien dan is iig simalar eiland erg mooi
    James bond is veeeelste druk en mega veel toeristenstandjes :( moet je van houden dus.
    Khao lak is erg mooi en net naast ons hotel had je een restaurantje maar waar je ook goedkoop kan overnachten in zn hutje adres komt nog weet zo niet uit mn hoofd nu dat is iig het gebied waar de tsunamie het meest getroffen was
    Nog een paar maandjes en dan australie als ik iets voor jullie mee moet nemen zoals hagelslag ofzo laat dan maar ff weten.

Kusssss

• 09 Mei 2014 - 13:51

Fleur Kramer:

hahahah ik moest enorm lachen om het stukje beestjes :P jaaaa thailand heeft veel kleine kruipsels :P

Goed verhaal weer, zeer jaloers makend :)! Leuke foto's en mooi om te lezen dat jullie zo leuk hebben.

Enjoy en ik blijf trouw volgen! XXX